Vasárnapi ebéd

Volt egyszer egy albérlet.

Friss topikok

  • gisellerojo: Elmondhatatlanul finom volt! Egész héten ez hiányzott: valami, ami istenien finom, nem pedig időhi... (2010.11.28. 21:08) حُمُّص بطحينة
  • zsocccika: igenigenigen! nagyon köszönjük! és bármikor szívesen hümmögünk újra! sziasztok! (2010.10.01. 11:03) I want a rabbit, dead or alive - Vadas
  • suppportlesbians: Ebbe a vasárnapi mókába én is szívesen bekómáltam volna! Csakígy tovább csajok már csak 4 hét és é... (2010.09.20. 21:24) Cukorkóma

Linkblog

A kelet az kelet

2010.12.19. 19:21 | morbidova | Szólj hozzá!

Végre bepótolom én is az elmaradt posztokat :)

Van nekem egy szakácskönyvem, vagyis több is, de ez az egy nagyon megfogott. Szép képek, pontosnak tűnő leírások, aránylag könnyen beszerezhető alapanyagok. Egy teljes fejezet csak keleti (török és arab) kajákkal. Mautner Zsófia Chili és Vanilia. Amit eddig kipróbáltam, az sikerült is. Néha ugyan elbíztam magam, hogy ez ilyen meg olyan könnyűnek tűnik, aztán pepecseltem napestig, de a végeredmény mindig megérte.

A múlt heti vasárnapi ebédhez desszertként egy Tejbegrízes künefét készítettem.

Ez egy török édesség, igaz hogy szirupos, de nekem ez bejön, a mindenféle vajas csokis cuccokkal ki lehet kergetni a világból. Baklavát és egyéb baromi édes keleti desszerteket nyakra főre tudok enni ameddig látom.

A tejbegrízt eddig csak a klasszik kakaóporos változatban, valamint grízbombaként elhíresült fura családi receptként ismertem. Hát most megtaláltam a tutit.

A recept nem is bonyolult, kevés kosszal jár. Egy dolgon sajnos muszáj volt változtatni, ugyanis a napfényes Csehszlovákiában hiába keres az ember lánya előre csomagolt réteslapot, ha nem tudják hogy mi a különbség a leveles tészta és a rétes között. No comment, volt már talán rosszabb is....

Tehát itt a recept, érdemes kipróbálni. Nem az eredeti, hiszen a Törökországban használt tésztát még Pesten sem sikerült a szerzőnek beszereznie, de szerintem nagyon finom:

30 dkg rétestészta, 15 dkg olvasztott vaj, 2 ek tej, a tortaforma kivajazásához vaj.

Töltelék: 0.75 l tej, 7 púpozott ek búzadara, 5 dkg cukor, csipet só, esetleg 3 dkg vaj.

Szirup: 2 dl víz, 15 dkg cukor, fél citrom leve, 3 szem kardamom, fél rúd fahéj.

A tálaláshoz tejszínhab és durvára vágott pisztácia.

A sütőt előmelegítettem 180 fokra.

A töltelék sima tejbegríz a fent felsorolt arányokkal. Ez szerintem megy mindenkinek :).

A tortaforma aljába tettem a tészta egyik felét. Meglocsoltam az olvasztott vaj és tej keverékének felével, majd ráöntöttem a tejbegrízt. Ezek után következett a tészta második fele, és a vaj-tej keverék második fele.

Kb. 40 percig kell sütni, amíg barna lesz a tészta teteje.

Ezalatt összefőztem a sziruphoz valókat, leszűrtem, és a már megsült süti tetejére öntöttem.

Tálalás előtt még megszórtam durvára vágott pisztáciával, és tejszínhabot is készítettem hozzá, ahogyan azt Mautner Zsófia írja a könyvben.

Nem egy bonyolult dolog, de nekem annál jobban ízlett, sosem gondoltam volna hogy a tejbegríz ilyen formában a legjobb.

A bejegyzés trackback címe:

https://vasarnapialberlet.blog.hu/api/trackback/id/tr312526402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása