Vasárnapi ebéd

Volt egyszer egy albérlet.

Friss topikok

  • gisellerojo: Elmondhatatlanul finom volt! Egész héten ez hiányzott: valami, ami istenien finom, nem pedig időhi... (2010.11.28. 21:08) حُمُّص بطحينة
  • zsocccika: igenigenigen! nagyon köszönjük! és bármikor szívesen hümmögünk újra! sziasztok! (2010.10.01. 11:03) I want a rabbit, dead or alive - Vadas
  • suppportlesbians: Ebbe a vasárnapi mókába én is szívesen bekómáltam volna! Csakígy tovább csajok már csak 4 hét és é... (2010.09.20. 21:24) Cukorkóma

Linkblog

Akkor is megcsinálom: Manti

2010.12.19. 19:55 | morbidova | Szólj hozzá!

Miután egész héten náthásan mirelit pizzát és borzalmas menza kaját ettem, úgy gondoltam hogy itt az ideje valami hardcore fogásnak, és ismét Mautner Zsófia könyvéből választottam, persze megint a keleti részlegből. Manti.

Ez egy húsos derelye. Pepecselős dolog. A végén meg már anyázós is kissé. De a végeredmény miatt megéri az idő és energia ráfordítás.

Szóval reggel fogtam magam, elzarándokoltam az arab boltba, és vettem megint bárányt. Mert az finom, meg amúgy is azt írja a recept.

Szóval alapanyag beszerzés kipipálva, 11 körül neki is láttam a munkának. Mert ez kőkemény meló ám.

A recept a következő, a Chili és Vanilia könyvből:

Tészta: 40 dkg liszt átszitálva, 1 kk só, 4 egész tojás, kb 1 dl víz, a tészta nyújtásához liszt.

Töltelék: 25 dkg darált bárányhús, 1 hagyma lereszelve, 1 csokor petrezselyem finomra aprítva, só, bors.

Tetejére: 3 dl joghurt, 1dl víz, csipet só, egy nagy gerezd fokhagyma lereszelve.

Paprikás vaj: 5 dkg vaj, 2 tk török piros paprika.

Először is a tésztának estem neki. A hozzávalókat egyszerűen összegyúrtam, majd hagytam egy órát állni.

A töltelék nagyon egyszerű, csak össze kell keverni a fenti hozzávalókat.

Aztán jött a harc a tésztanyújtással, hogy minél vékonyabb legyen a cucc, valamint a kis piramisok formázásával.

Röpke 3 óra meló, ezek után már csak lobogó vízben ki kellett főzni a derelyéket. Öröm, boldogság.

A joghurt és a paprikás vaj a tálaláshoz szükséges.

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vasarnapialberlet.blog.hu/api/trackback/id/tr482526483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása