Vasárnapi ebéd

Volt egyszer egy albérlet.

Friss topikok

  • gisellerojo: Elmondhatatlanul finom volt! Egész héten ez hiányzott: valami, ami istenien finom, nem pedig időhi... (2010.11.28. 21:08) حُمُّص بطحينة
  • zsocccika: igenigenigen! nagyon köszönjük! és bármikor szívesen hümmögünk újra! sziasztok! (2010.10.01. 11:03) I want a rabbit, dead or alive - Vadas
  • suppportlesbians: Ebbe a vasárnapi mókába én is szívesen bekómáltam volna! Csakígy tovább csajok már csak 4 hét és é... (2010.09.20. 21:24) Cukorkóma

Linkblog

Siker, fény, csillogás: szilvásgombóc

2010.10.31. 15:58 | morbidova | Szólj hozzá!

A legendás szilvás gombóc. Nagymamák felségterülete, szentségtörés egyáltalán gondolni is arra, hogy magamnak főzzek, de ha már egyszer így alakult, hogy Nagyanyó Debrecenben, én meg itt, mi mást tehetnék?

Amikor régen együtt készítettük szombat délelőttönként, a konyha egy atomrobbanás utáni képet mutatott a tésztagyúrás, nyújtás, gombóc formázás után. Liszt mindenhol. Belegondolva Nagyanyó türelme is olyan legendás mint a szilvás gombóca. Tökéletes szórakozás volt ilyen módon romba dönteni a rendet, de közben valami nagyon finomat főzni. Legalábbis nekem.

A recept egyszerű.

1 kg krumplit megfőztem, majd összetörtem. Egy tojást, 1 ek vajat, és 40 dkg lisztet adtam hozzá. Összegyúrtam a hozzávalókat, majd rendesen lisztezett deszkán nyújtottam a tésztát. Négyzeteket vágtam és mindegyik közepébe került egy darab szilva, valamint egy fél kockacukor. Gombócokat gyúrtam lisztes kézzel.

Lobogó vízben kifőztem. Amikor a gombócok feljöttek a víz tetejére, még 2-3 percig főztem, és miután kihalásztam a léből, pirított prézliben forgattam meg őket.

Sok-sok finom gombóc készült, káromkodás, galibázás, idegeskedés nélkül, pont ebédidőre, a blog történetében talán először.

 

Gábor, Zoli, kár hogy lemaradtatok róla!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vasarnapialberlet.blog.hu/api/trackback/id/tr192411826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása